23 Eylül 2014 Salı

Kitap Kurtları İle Blog Turu: Geek Kız - Holly SMALE


 Öncelikle 8. blog turumuzdan herkese merhabalar. Turla beraber yazılarıma da ara vermiştim. Geri döndüm. Yazın bol bol kitap okumak geç...medi. Sürekli gezdim. Kitap okumayı özlemişim!Yazı yazmayıda bu yüzden çok bekletmeden sizleri künyeye, yoruma ve de bu turda görevim olan "Erken yaşlarda modellik hayatı" tanıtımıma yolluyorum. Öpüldünüz!


Kitap Adı: Geek Kız
Özgün Adı: Geek Girl
Seri: Los Angeles Kızı (#1)
Yazar: Holly Smale
Tür: Genç-Yetişkin
Yayınevi: Eksik Parça Yayınları
Sayfa Sayısı: 442


Arka Kapak Yazısı:

Geek Kız için geri sayım başladı! Güzel yüzlü utangaç, entel dantel, bilimsel, esprili, her şeyi bilen kaçık kız Harriet Manners ile tanışın.
Güzel yüzlü utangaç,
Entel dantel, bilimsel,
Esprili, her şeyi bilen,
Kaçık kız


Adım Harriet Manners ve ben bir geek’im. Ben bunun oldukça iyi bir sıfat olduğunu düşünsem de, okul çantamın üstüne kocaman harflerle ‘Geek’ yazan arkadaşlarım aynı fikirde değil gibi. Tamam, biraz asosyal olduğumun ve gereğinden fazla şey bildiğimin farkındayım fakat bu dışlanmam gerektiği anlamına gelmez.
Ama modellik ajansından gelen teklif belki de bu durumu tersine çevirmek için bir şans olabilir. Belki de kozamdan sıyrılıp güzel bir kelebeğe dönüşebilirim. Ya da kahverengi bir güveye…
Peki bu dönüşümü, hayali modellik yapmak olan en yakın arkadaşımı kırmadan ve süper yakışıklı manken Nick’e rezil olmadan nasıl yapacağım?




 Kapaktan da anlayacağımız üzere Geek Kız'ın asıl konusu modelliğe adım atan bir ergenin (her ne kadar bu tabiri hiç sevmesem de başka ne diyeceğimi bulamadım affola) yaşadığı komik maceraları anlatıyor. Öncelikle ben kitaptaki karakterlerin yerine de utanan bir insan olduğum için Harriet'ın yerine utanmışlığım vardır. Harriet kesinlikle bir geek. "Geek'in Türkçe'ye tam bir kelimeyle geçişi yok. Anlam olarak: Moda ve sosyalli açısından yetersiz kişi. Bir konuya aşırı ilgi duyan. Köken: İngilizce'de aptal anlamına gelen 'geck'." Harriet'ın bir geek olduğunu anlaması biraz talihsizce oluyor aslında. Çantasının üstüne kocaman harflerle GEEK yazılıyor. Geek olmak benim için o kadar da kötü değil. Harriet içinde öyle... Ama bakalım öyle kalacak mı?..

 Pekala olaylar aslında tam olarak Jo'nun karides yeyip kusması (?) ve Harriet'ın Nat ile *en yakın arkadaşı* tekstil ürünleri gezisine gelmesiyle başlıyor ki Harriet modadan zerre hoşlanmıyor. Harriet'ın arkadaş çevresi Nat ve sapık takipçisi Tobby'den oluşuyor. Tobby aslında Harriet'ın onu tanımlamak için kullandığı tabirle Yağmur Ormanları'nda tek başına kalmış bir kutup ayısı ve sonradan kendisi gibi bir kutup ayısı (Harriet) bulduğu için ne olursa olsun onun peşinden koşan bir kutup ayısı. :D
küçük Tobby'ler
 Harriet Nat yüzünden gittiği okul gezisinde çatlak modacımız Willbur (lütfen -iam değil -bur) tarafından keşfedilince ve bunu Nat'e nasıl söyleyeceğini bilemeyince *Nat küçüklüğünden beri model olmak istiyor* çareyi bir masanın altına saklanmakta buluyor. Ve bilin bakalım masanın altında kimle tanışıyor? Nick! Nick, Nick, Nick! Haremimin en yeni ve en genç üyesi. Tabi Nick Harriet'e göre Aslan Çocuk (saçları yüzünden). Çok sempatik, çok tatlı ve kitabın sonuna kadar gizemli. Nick'i kendisi gibi olduğu için seviyorum. Çok çok seviyorum.

ayyy resmen tatlılık abidesi

 Yorumuma gelirsek. Kitabı cidden çok beğendim. Çabuk okunan eğlenceli bir yapısı var. Elinizde eriyor diyebiliriz. Ayrıca yazarın akıllıca espirileri ve tabiki de Nick kitabı daha da mükemmelleştirmişti. Kesinlikle alın okuyun diyorum ben. Hiç düşünmeyin. Şahsen ikinci kitabı çıkar çıkmaz kendimi yollara atıcam. Çok dağıtmadan sizleri erken yaşta model olan insanlarla ve keşfedilme öyküleriyle baş başa bırakıyorum.


Erken Yaşta Keşfedilen Modaller Ve Keşfedilişleri

Buraya tanıdığımız birçok modai yazabiliriz. Özellikle Victoria's Secret modellerinin çoğu 13-14-15 yaşlarındayken keşfedilmiş. İşte onlar:




*Barbara Palvin : 2006 yılında 13 yaşındayken Budapeşte sokaklarında benim deyimimle yürürken keşfedilmiştir ve ilk çekimi "Spur Magazine" için o yıl içinde olmuştur.











*Ana Batriz Barros: Bu modelimiz ise Brezilya'da sahilde yürüyüş yaparken keşfediliyor (-_-) 14 yaşında. İlk çıkışı Elite Model güzellik yarışmasıyla oluyor.










*Naomi Campbell: 15 yaşında okulda keşfedilmiş (-_- Allah'ım neydi günahım) olan bu modelimiz ise Vogue dergisine kapak olan ilk siyahi kızdır.










*Laetita Casta: 15 yaşında denize girip güneşlenirken (-_-) keşfedilmiş bir modeldir. Bir zamanlar Fransa'nın sembolü olarak kabul ediliyordu.









*Adriana Lima: 13 yaşında yerel bir mağazada alışveriş yaparken keşfedilmiştir ve kısa bir sürede birçok başarıya imza atmıştır.









*Candice Swanepoel: 15 yaşındayken Durban'daki bir bitpazarında keşfedilmiştir. 16 yaşında sadece bir günlük çalışmayla kendi ailesiyle birlikte 5 aileyi de doyurabilecek parayı kazanmaya başladı.




Evet benden modeller hakkında bu kadar kendimi daha çok çirkin hissetmeme neden oldukları için daha fazla kaldıramiyiciğiiim. Ayrıca buradan anladığımız kadarıyla sahilde yürürken, okulda ve pazarlarda dolanırken güzel olun heran keşfedilebilirsiniz. Bakarsınız arkadaşınızın sizi sürüklediği okul gezisinde keşfedimişsiniz. İyi şanslar ;)

Not: İki kişiye hediye ettiğimiz kitabımızın çekilişine buradan ulaşabilirsiniz. Katkıları için Eksik Parça Yayınlarına çok teşekkür ederiz.

1 yorum:

  1. Selam! Yapmak istersen seni mimledim ^-^ http://oburkitaplik.blogspot.com/2014/10/book-challenge-tag.html#more

    YanıtlaSil