18 Temmuz 2014 Cuma

Kitap Yorumu: Dikkat! Aşk Çıkabilir - ASUDE


Pekala bir Türk yazarın *çok sevdiğim bir yazarın* kitabında birlikteyiz. Asude'nin ilk iki kitabını (Pabucumun Ajanı ve Gül Ve Avcı) okuduktan sonra Dikkat! Aşk Çıkabilir'i büyük bir sabırsızlıkla beklemiştim ve sonunda elime ulaştığında (Ephesus Yayınlarına çok teşekkürler) evde çığlık atıp tepindiğim doğrudur. Okuma maceralarımı pekala anlatacağım. Aynı zamanda bu benim ilk kitap etkinliğimdir bilesiniz. Bu kitap etkinliğini Nihan Ablam ve Merve Ablam ile birlikte yapıyoruz. Pekala teşekkür konuşmamı çok uzatmadan sizi kitapla baş başa bırakıyorum.



Kitap Adı: Dikkat! Aşk Çıkabilir
Yazar: Asude
Tür: Romance
Yayınevi: Ephesus Yayınevi
Sayfa Sayısı: 519



Arka Kapak Yazısı:


Birbirlerinden nefret eden iki insandı onlar… Ama evlendiler! Uslanmaz bir asosyal olan İlkim'in hayatındaki tek amaç başarılı bir bilim kadını olmaktır. Onun modayla, makyajla işi yoktur ve gözlüğünün ardındaki dünyada ders notlarıyla mutludur. 

Evlenmek için hayallerinin profesörünü beklerken, karşısına tehlikeli, kaba, bilimden anlamayan, öfkeli bir işadamı çıkar. Martin Turner… Bu Amerikalı adamla asla evlenmemesi gerektiğini bilse 
de, muhteşem kariyerinin anahtarının onun ellerinde olması işleri rayından çıkaracaktır. Genç kız, ilk andan beri koşarak kaçmak istediği bu yakışıklı ve karanlık adama, hayatının tüm ideallerini çiğneyerek tutkuyla çekilirken, ilk kez gerçek bir kadın gibi hissetmeye başlar.

Ve genç adam, gizli çıkarları uğruna evlendiği bu kızı Amerika'ya götürdüğü gün ondan kurtulma planları yaparken, sessiz karısı hayatının merkezine yerleşir. Aşk, nefreti gölgesi gibi takip ederken, bu nefretten bir aşk doğabilir mi? Peki ya sırlar açığa çıktığında gerçek aşk yalanlara direnebilir mi?




 Pekala öncelikle kitabın beni rahatsız eden özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
1. "İlkim, yavrum sen salak mısın?" bağıra çağıra, evi inlete inlete kitapta hiç eksik olmayan bu cümle bizi komşulara rezil etti arkadaşlar. Birçok yerde İlkim'in yaptığı şeyler yüzünden kendimi tırnakladım. Hayır kendini ne sanıyorsun? Bulunmaz Hint kumaşı falan mı? Neden yapıyorsun yani? Hiç mi beynin yok? Hayır bide zekisin dedik bağrımıza bastık seni azıcık kullan o beynini. Martin sana o kadar dayandı ya bende hiçbir şey bilmiyorum. Bu kadar bağırıp çağırıyorum ama seviyorum kızı arada bir aklı başına geliyor hanfendimizin.
İlkim'in her hareketinde ben

2. Martin Turner değil. Murat Tuncer olacak o yanlış anlamışsınız yani. Allah aşkına hangi Amerikalı iş adamının belinde silahla gezdiğini gördünüz hadi gördünüz hangi iş adamının bir şey olduğunda silahına sarıldığını gördünüz? Amerikalı iş adamı dediği en fazla yanında birkaç korumayla gezer yahu. Hayır bide yavrum sen New York'lu musun New Yozgat'lı mısın? Azıcık medeni ol. Kızı niye eziyorsun? *hayır bide arada güzelmiş ama sinir etmek istemiş sen kimsin?! Niye o kızı kırıyorsun? Yolarım seni!* Tabii bazı davranışların dışında severim *hatta çok severim* seni bilirsin.

3. Kitabın arka planında kalmış çift Seth Lyons ve onun eski karısı Maryson Turner. Hani sizin aşkınız bitmişti? Hani birbirinizden nefret ediyordunuz? Yavrum neden birbirinizi her gördüğünüzde bir kıskançlık bir kalp çarpıntısı. Tamam hadi birbirinizi seviyorsunuz. Gidin konuşun bence. Deli etmeyin beni ulan! Sizi bir arada görücem diye göbeği çatladı ama yazık bir şans tanıyın.

4. Kitap çok mu tekdüzeydi sanki? *son birkaç olayı saymıyorum* Hani hep bir birbirlerine takılmalar atışmalar *hiç şikayetim yok atışmaları gülerek çok eğlenerek okudum* bir böyle kabullenememeler. Ama sıkmıyor insanı emin olun. Okutuyor kendini.

5. İlkim'in *aşağılık* babası. Sen nası bir babasın? Kızını satılık mı sandın canısı? Senide yolarım pislik herif. Kızın hamile olsa anlıycam ama yok sadece küçük bir haber. Bu sana hiç yakıştı mı? Amaan neyse senin ağzının payını zaten İlkim yeterince veriyor. O bölümleri için yağlarını erite erite okudum valla.

 Bu kadardı cidden hani her şeyi yazdım rahatsız olduğum. Kitabın en sevdiğim kısmına gelirsek ve en özgün. İlkim'in annesinin İlkim'e seslenme biçimleri. Hepsi beni benden aldı. Çok güzeldi gerçekten o kadına hastayım! *Ah İlkim ah azıcık annene çeksen ölmezdin di mi ama?* Bu arada İlkim'in arada büründüğü o Amazon savaşçı da beni benden aldı. En iyisi sen hep öyle kal bebeğim. Aynı zamanda Martin'in sahiplenici tarafına aşık oldum arkadaşlar. Aynı zamanda yaşadıkları  olaylar beni mest etti. Kısacası kitabı beğendim. Alın arkadaşlar bu kitabı alın ama Asude'nin diğer kitaplarını kesinlikle daha çok beğendiğimi belirtmeliyim. Eğer başlayacaksanız önceliği Pabucumun Ajanı'na vermenizi tercih ederim. *yorumu yakında buralarda*

Etkinliğimizde ki Diğer Bloglar ve Yorumları 

Nihan Abla--------- Pensieve 
Merve Abla---------Haylazın Kitaplığı

3 yorum:

  1. Bayıldım yorumuna, özelliklere görseller süper. Çok güldüm! :) Aşırı merak ettiğim bir kitap ama İlkim kendini çok ezdirmiş sanki.. Okuyunca görürüm artık. ☺️ Ben de bloguma beklerim bayadır aksatsam da.. Çok güzel bir yazıydı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene cok sevindim:D İlkim'in kendini ezdirdigi su goturmez bi gercek emin olabilirsin ama okunmayacak kadar kotu degil. Blogunu yakin zamanda ziyaret edicegime emin olabilirsin :D

      Sil