5 Nisan 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu: Ejderha Serisi 2/ Ejderin Arzusu- G. A. Aiken



Kitap Adı: Ejderin Arzusu
Özgün Adı: About A Dragon
Yazar: G. A. Aiken
Tür: Genç Yetişkin, Fantastik, Macera, Aşk
Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 439

Arka Kapak Yazısı:
Nolwenn cadısı Talaith için hayat hiçbir zaman kolay olmamıştı. Bir tanrıça tarafından köleliğe zorlanmış, kocası tarafından hor görülmüştü. Ve yaşadığı köydeki herkes kendisinden korkuyordu. Tam hayatının daha kötü gidemeyeceğini düşündüğü sırada, onu öldürmeye niyetli kızgın bir kalabalık tarafından, yatağından sürüklenerek çıkartılmıştı. Kimsenin hesaba katmadığı şey ise, gümüş yeleli bir ejderhanın onu kurtarmaya karar vermesiydi.

Kudretli Briec, gözleri Talaith’e değdiği anda kadının onun olacağını biliyordu. Ama Talaith’in sivri dilini hesaba katmamıştı. Niçin onun da kendisini istediği halde bunu bir türlü kabul etmediğini anlayamıyordu. Kim Briec’i istemezdi ki? O, Kudretli Briec’ti. Dişiler, geceyi kollarında geçirmek için kavga ederlerdi. Ama ona Lort Kibirli diye hitap etmekte inat eden bu ufak tefek kadın basit dünyasını altüst etmişti. Briec dikkatli hareket etmezse insan dişisi
hakkında bilmediği sırlar tüm ırkına felaket getirebilirdi...

“Seksi ve fazlasıyla espirili" - Romantic Times

"Aiken'dan mükemmel bir kitap daha." - RT Book Reviews

"Ateşli mi ateşli bir seri." Library Journal


Kesinlikle bu yazara bayılıyorum. Bu kitabı CNR Kitap Fuarı'ndan almıştım. Okumam gereken yığınla kitabım olmasına rağmen Ejderin Aşkı beni büyülemişti ve bir çırpıda okuyup bitirmiştim. Yazarın uslübü dolayısıyla bu seri beni kendine aşık etti. Küçük hatırlatma buradaki ejderhalar aynı zamanda insan olabiliyor. Kitabın ilk cümlesi Kudretli Briec'in Nolwenn Cadısı Talaith'e onu arzuladığını söylemesi oluyor. Aslında Talaith de sevgili kibirli ejderhamızı arzuluyor- istiyor ama bunu kendine yediremiyor. Talaith, Briec ile karşılaştığı gece yatağından sürüklenerek çıkarılıyor ve de bir ağaca idam edilmek üzere bağlanıyor. Bu sırada gümüş yeleli devasa bir ejderha gelip Talaith'i kurtarıyor. Hadi bilin bakalım bu ejderha kim? Çok zor değil. Tabiki Kudretli Briec!
Kudretli Briec

Briec'in planı aslında Talaith'i kendi mağarasına götürmekken hava koşulları yüzünden Mavi Eibhear'ın mağarasına giderler. Mağarada aynı zamanda benim tabirimle Abaza Gwenvael'de vardır ve de Talaith ilk onunla karşılaşır. Gwenvael benim ona verdiğim lakabı sonuna kadar hak ediyor buna emin olabilirsiniz. Her neyse Eibhear çok tatlı bir ejderha Briec ve ailesine göre Eibhear ailenin "hassas üyesi". Romantik, koruyucu ve de akıllı. Ama buraya Eibhear'dan bahsetmeye gelmedik. Eibhear'ın mağarası çok güzel şeylere şahit oluyor diyemeyiz daha çok sevişme ve atışma. Asıl olaylar Briec'in mağarasında yaşanıyor. Talaith'in sırrı burada ortaya çıkıyor. Ve macerası o mağaradan ayrıldıktan sonra başlayıp birinci kitapla bağlanıyor. Söylemeden edemeyeceğim Fearghus ve Annwyl'in ateşli hikayesi bu kitapta çok yer almasa da aynı hızla devam ediyor.
Ejderin Arzusu'nda çoğu zaman Talaith'in davranışları yüzünden sinir krizlerine girdim bir insan bu kadar mı gerizekalı olur. Ejderha gelmiş sana -evet Kudretli Kibirli Briec- aşk ilan ediyor sen hala ama ben onunla olamam triplerindesin azıcık hayatını yaşa be kadın! Talaith beni dehşete düşürmeye devam ederken Briec benim kalbimi eritmeye devam ediyordu. (Gel yavrum sen bana gel o kadından iş yok sana) Kitap çoğu zaman Briec ve Talaith'in ilişkisini anlatıyordu tam "Aha şimdi bir şeyler çıkacak macera başlayacak!" diyorum ki Talaith geri çekiliyor. Hayır birazcık Annwyl gibi olsan nolur ki bide büyücü olucaksın cık cık cık ayıp. Bazı bölümler çok tahmin edilebilirdi bazıları ise ağzımı açık bıraktıran türdendi.

Ahh bir de Izzy var. Hayır onun kim olduğunu söylemiycem okuyup kendiniz görün. Ama kesinlikle bir çılgın. Gerçek anlamda. Çok sevdim :D Izzy girdikten sonra olaylar güzelleşiyor denilebilir. Bana göre Eibhear ve onun arasında bir şeyler olabilir. Bu arada kitabımızın son bölümü Ejderin Tutkusu'nun -Gwenvael'in anlattığı kitap- ilk bölümünden oluşuyor. Şuan tur kitabını okuduğum için onu okuyamadım ama turdan sonra ilk okuyacağım kitap kesinlikle Ejderin Tutkusu olacak.

Briec'in sahnelerini okurken ben ;)

Hep Talaith hep Talaith böyle hareketlerin olmasa bu kitap şimdi beşi kapmıştı benden. Gerçi beş puanı fazlasıyla hak eden bir kitap kendisi. 

1 yorum: